Facebook bedrijfspagina veranderingen

Facebook heeft aangekondigd dat de functionaliteiten en het design van Facebook bedrijfspagina’s gaat veranderen. Op http://www.facebook.com/about/pages kan je bekijken hoe het nieuwe uiterlijk eruit komt te zien. Klik op ‘voorbeeld van je pagina’ en als je over wilt stappen op de nieuwe look klik dan op ‘publiceren’. Om op de 30 maart niet verrast te worden, hierbij alvast de belangrijkste wijzigingen:

Landingspagina

Bezoekers belanden niet eerst op je welkompagina (landingstab), zo’n tab kan je ook niet langer instellen. Belangrijk is dat hiermee ook de mogelijkheid vervalt om een zelfgemaakte, unieke content in een iframe in te voegen.
In plaats daarvan komt iedere bezoeker eerst op het prikbord van de pagina.

Cover – paginafoto

Wat het vervallen van de mogelijkheid tot iframen enigszins compenseerd is de mogelijkheid om een grote omslag-foto van maar liefst 851 x 315 pixels plaatsen. Deze valt over de hele breedte van de pagina.
Daarnaast kan er nog een kleine profielfoto links onder geplaatst worden. Belangrijk is dat de grote foto geen contactgegevens, call to action of promotie mag bevatten. Dit betekent dus dat je niet op kunt roepen tot het liken van de pagina, wat vaak werd gedaan bij het gebruik van een iframe.

Tijdslijn

Facebook bedrijfspagina’s krijgen net zoals de persoonlijke profielen een tijdslijn. In deze tijdslijn kan je ‘posts‘ of foto’s plaatsen van belangrijke mijlpalen in je bedrijf, deze kunnen dus ook in het verleden liggen.

Vind-ik-leuk’s en ‘praten over’

Deze over’ worden rechtsboven in de interface getoond.

Prikbord – ‘wall’

Voortaan is het mogelijk om een post tijdelijk vast bovenaan je prikbord te zetten, zodat dat het eerste is wat bezoekers van je pagina zien. Een post kan maximaal 7 dagen bovenaan blijven staan.

Tabs en foto’s

Foto’s en extra tabs staan onder de coverfoto. Je kunt zelf kiezen in welke volgorde ze getoond worden aan bezoekers. Foto’s staan voor de drie tabs en meer tabs worden getoond als bezoekers op het cijfer rechts naast de tabs klikken.

Voorbeelden van nieuwe pagina’s

Pagina’s die nu al zijn overgestapt op de nieuwe interface zijn https://www.facebook.com/cocacola, https://www.facebook.com/redbull en http://www.facebook.com/dove

maart 7th, 2012 door